Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38

Liběchovská příčka Liběchovská příčka
Liběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Hlavní menu:
Novinky Album fotografií Muzea VOP Technické údaje Překážky Diskuzní fórum Ke stažení Literatura Návštěvní kniha Ilustrační fotografie Dobové letecké snímky Vyhledávání objektů Odkazy Historie webu Kontakt
Přístupy:

Celkově přístupů: 127792

Přístupů dnes: 229

Max.za den: 575

a to: 23.2.2019

Online: 3

Odběr novinek:

Email:

O odběru novinek

Anketa:

Jaké muzeum se Vám nejvíce líbí?

SazenáGraf 212
MlýnekGraf 79
DoksyGraf 67
BratroniceGraf 95
BerounGraf 71
KarlštejnGraf 62

Hlasů: 586

Více anket

Rubriky:
Diskuzní forum:

25.12.2017 | Jan Vála

Po dlouhých 26-ti letech velmi úspěšného provozu muzea ...

[více]

16.8.2016 | Jan Vála

Spuštěn návštěvní systém objektů pro registrované uživa ...

[více]

29.5.2016 | Michal Medelský

I já připojuji svůj podpis pod pochvalu muzea

[více]

Odkazy:

Trampská osada Minessota

Ropiky.net

Opevneni.cz

Bunky.cz


Propagace:

Pražská čára


Technické údaje lehkého opevnění

Síly stěn a odolnosti objektů vz.37
Typ objektu Čelní stěna Strop Boční stěna se střílnou Boční stěna bez střílny Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost zásahům ráží (cm)
A normální 80 60 60 - 50 30 100 10-10,5
A zesílený 120 100 80 - 80 50 150 15-15,5
B normální 80,60 60 60 80 50 30 100 10-10,5
B zesílený 120,100 100 80 120 80 50 150 15-15,5
D normální 80 60 60 80 50 30 100 10-10,5
D zesílený 120 100 80 120 80 50 150 15-15,5
E normální 60 60 - 80 50,60 30 100 10-10,5
E zesílený 100 100 - 120 70,80 50 150 15-15,5

Vliv sklonu terénu na tvar objektu vz.37
Sklon terénu Typ A Stupeň lomení objektu
0% - 4% A Rovný bez úpravy
6% - 8% A Rovný s prodloužením obvod. zdí pod úroveň zákl. desky
10% - 12% A Šikmý
14% - 26% A Šikmý s prodloužením obvod. zdí (sklon = 10%)
28% - 46% A Lomený s prodloužením obvodových zdí
Sklon terénu Typ B Stupeň lomení objektu
0% - 4% B Rovný
6% - 18% B Rovný s prodloužením obvod. zdí
20% - 26% B Lomený
28% - 46% B Lomený s prodloužením obvodových zdí
Sklon terénu Typ Stupeň lomení objektu
  C,D,E Běžné rovné typy bez ohledu na sklon terénu

Objekty vz.36:

Typ objektu Síla stěn ( v cm ) Počet střílen Úhel os střílen
čelní boční týlové stropu
A 50 40 20 40 2 45
B 60 50 30 50 2 45
C 60 50 30 55 3 2 x 45
E 50 25 25 35 1 -

Překážky na Pražské čáře podle úseků
Číslo úseku Prostor Délka PP/PT překážek v km Datum zadání Provádějící firma Důstojník VSD
111/I Chržín - Ješín (A1) 0/4 7.7.1938 arch. Zdeněk Lakomý Ladislav Kotaška
112/I Libušín, Nižbor (A3,A5) 16.3/3.4 2.6.1938 ing. Antonín Vopršal Antonín Bžoch
112/II Ješín - Dolín (A9) 0/5.4 18.6.1938 ing. Antonín Vopršal Antonín Bžoch
112/III Srby - Bratronice (A32,A4) 3.5/2.5 8.6.1938 Karel Kadlec Antonín Bžoch
112/IV Dolín - Libušín (A2, A3) 11.4/1 30.7.1938 Vilibald Heike Antonín Bžoch
116/I Berounka-Mníšek p.B.(B6-B7) 5.2/4 29.7.1938 ing. Ptáček Antonín Hájek
118/I Senešice- Vltava (B29) 4.5/8.5 28.7.1938 ing.Raynal a Balzar Vlastimil Volák
118/II Mníšek p.B.- Nová Ves (B8) 3.1/4.4 28.7.1938 Josef Jíra Vlastimil Volák
© 2003 - 2019 Jan Vála - lahvic@seznam.cz