Pražská čára - Vnější opevnění Prahy z let 1936 - 38

Mapa Seznam linií Seznam linií Šipka

Pražská čára Pražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 12005
GPS: 856

Liběchovská příčka Liběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 8684
GPS: 591

Lužické hory Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 13001
GPS: 405

Jizerské hory Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 581 TO: 30
Fotografií: 11491
GPS: 519

Krkonoše Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 482
Fotografií: 4690
GPS: 347

Trutnovsko Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 12511
GPS: 532

NáchodskoNovinka Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 14166
GPS: 589

Orlické horyNovinka Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 12779
GPS: 521

Podkrušnohoří Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5630
GPS: 257

Ohře - Blšanka Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 8905
GPS: 628

Plzeňská čára Plzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 13429
GPS: 905

Šumava Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 10
Objektů: 578
Fotografií: 6384
GPS: 417

Jižní Čechy Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 4468
GPS: 658

Vltavská linie Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1667
GPS: 541

Jižní MoravaNovinka Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 14921
GPS: 1123

Jeseníky Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 6983
GPS: 501

Opavsko Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 5138
GPS: 562

Ostravsko Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 300 TO: 47
Fotografií: 1459
GPS: 293





I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
Stavebních úseků: 87
Objektů: 4478
Fotografií: 45627
GPS: 3753

II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3391
Fotografií: 62444
GPS: 2907

III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 12453
GPS: 889

IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1433
Fotografií: 13001
GPS: 1270

ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 8449
GPS: 601

ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 2082
GPS: 181

Všechny sbory Všechny sbory
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11449
Fotografií: 144074
GPS: 9601



Lehké opevnění Lehké opevnění
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11449
Fotografií: 144074
GPS: 9601

Těžké opevnění Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 713
Fotografií: 14673
GPS: 661

Dělostřelecké tvrze
Jiné objekty
Místa událostí



Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Úseky Pražské čáry: A1 A9 A2 A3 A4 A32 A5 B6 B7 B8 B29 111 112 116 118 IX.a IX.b
12/A-120 13/A-200 14/E 15/A-200/Z 16/D2/Z 17/A-180 18/D1 19/A-160 20/A-200

Mapy Mapy

B29/16/D2/Z

Seznam objektů B29 - Slapy Menu

Seznam objektů úseku B29

Seznam úseků Pražské čáry

Seznam úseků - I.sbor

Seznam všech úseků

Mapa objektů úseku B29

Mapa objektů Pražské čáry

Mapa objektů - I.sbor

Vyhledávání objektů

Lokace: Malá Lečice, Makyta Poslední úprava údajů proběhla 17.1.2016  [Historie úprav]  

Změna popisu: Původní údaj: Neuvedený stav Změněný údaj: Pozůstatky zcela zahlazeny Datum: 23.12.2005 Přepsáno: 17.1.2016

Půdorys objektu:
Stavební úsek:
B29 - Slapy (I.sbor)
Číslo objektu:
16
Info Typ objektu:
D2(1x boční střílna vlevo)
Odolnost objektu:
Zesílený (Odolnost vůči ráži 150mm)
InfoSklon objektu:
Rovný (Výškový rozdíl nepoužíván)
Inundační šachta:
Ne
Přístupová chodba:
Ano, opěrná zídka
Datum betonáže:
18.11.1937
InfoSituování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
311 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Půdorys
Nákres objektu:
Popis objektu:
Nákres
Betonový bunkr s jednou střeleckou místností a ocelovou střílnou pro vedení boční kulometné palby vlevo, určený pro posádku čtyř mužů.

Současný stav:

Pozůstatky zcela zahlazeny

Zcela zahlazen, ani nejmenší pozůstatky
(1/15/158)

NákresNákresNákres
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
49.8256114.32852292 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
Odměřeno z map Cenia, výška z Mapy.cz
28.2.2016Jan Vála
Stáhnout GPX   Mapy   Mapy
Fotografie:
Stanoviště objektu na soukromém pozemku, pohled odspodu z údolí

Autor fotografie je: Jan Vála (1)

Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimut střílny:
Stavba objektu: 18.11.1937   (Ing. Josef Filip, Praha 19)
Zničen: Červen - červenec 1939
Stav 2023: Pozůstatky zcela zahlazeny
Info Technické údaje:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Boční stěna bez střílny Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
120 cm 100 cm 80 cm 120 cm 80 cm 50 cm 150 cm 15-15,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
30,69 m² 12,89 m² 5450 kg 50,61 m³ 20,91 m² 6,08 m³
Levá osa Azimut hlavní střílny
Levá střílna: 100° Autor: Jan Vála
Kompas Azimut hlavní střílny
Levá střílna: 100° Autor: Jan Vála
typ Azimut hlavní střílny
Levá střílna: 100° Autor: Jan Vála

L.stř.: 100°

Související: Založit
Článek:
Ilustrační fotografie Stavební úsek B29 - Slapy
Skupiny, vytyčující vojenské opevnění ve Středních Čechách, dorazily do oblasti kolem Slap teprve na počátku léta 1937. Útok nepřátelských armád v tomto prostoru odhadovali vojenští analytici jako méně pravděpodobnější než například v prostoru Berounska, kde vystavění stálého opevnění mělo na jaře toho roku v ...

Mapa:
Situování objektu 18.11.1937 : Nepřehledný terén, kopce, údolí | Situování objektu v současnosti: Uprostřed zástavby [Změněno]
Palebný plán:
B29/17/A-180 280° 291m. 100° B29/16/D2/Z
Vzdálenost objektu vlevo
Klesání: -4.47° (-8.93%)
Objekt vlevo Koryto potoka - protitankový stupeň Aktuální objekt
266nmn. Protitankový stupeň, koryto potoka 292nmn.
Jednostranný objekt určený pro vedení boční palby vlevo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 150mm. Jeho betonáž provedla 18.11.1937 v rámci stavebního úseku B29 - Slapy stavební firma Ing. Josef Filip, Praha 19. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru npor. děl. Vlastimil Volák. Měřená odolnost jeho betonu činila 311kg/cm2, což bylo o 139kg/cm2 méně, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V období Červen - červenec 1939 byl bunkr odstřelen trhavinou. V současnosti je stav: Pozůstatky zcela zahlazeny
 
 Tisk
© 2003 - 2023 Jan Vála - lahvic@seznam.cz