Plzeňská čára - opevnění z let 1936-38

Mapa Seznam linií Seznam linií Šipka

Pražská čáraNovinka Pražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: LO: 855 TO: 5
Fotografií: 12114
GPS: 856

Liběchovská příčka Liběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 562 TO: 37
Fotografií: 8686
GPS: 591

Lužické hory Lužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 13000
GPS: 405

Jizerské hory Jizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: LO: 581 TO: 30
Fotografií: 11988
GPS: 519

Krkonoše Krkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 482
Fotografií: 5017
GPS: 347

Trutnovsko Trutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: LO: 446 TO: 100
Fotografií: 13114
GPS: 532

Náchodsko Náchodsko
Linie opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 568 TO: 125
Fotografií: 14171
GPS: 589

Orlické hory Orlické hory
Linie opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: LO: 425 TO: 98
Fotografií: 13959
GPS: 521

Podkrušnohoří Podkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 5764
GPS: 257

Ohře - Blšanka Ohře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 8930
GPS: 628

Plzeňská čáraNovinka Plzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 13828
GPS: 905

Šumava Šumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 10
Objektů: 578
Fotografií: 6456
GPS: 418

Jižní Čechy Jižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 4469
GPS: 728

Vltavská linie Vltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 1667
GPS: 541

Jižní Morava Jižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: LO: 1471 TO: 67
Fotografií: 14921
GPS: 1123

Jeseníky Jeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: LO: 519 TO: 90
Fotografií: 6983
GPS: 501

Opavsko Opavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: LO: 486 TO: 108
Fotografií: 5138
GPS: 562

Ostravsko Ostravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: LO: 300 TO: 47
Fotografií: 1459
GPS: 293





I.sborI.armádní sbor - Čechy na jih a západ od Labe
Stavebních úseků: 87
Objektů: 4478
Fotografií: 46254
GPS: 3824

II.sborII.armádní sbor - severovýchodní Čechy
Stavebních úseků: 56
Objektů: 3391
Fotografií: 63562
GPS: 2907

III.sborIII. armádní sbor - jižní Morava
Stavebních úseků: 19
Objektů: 1294
Fotografií: 12453
GPS: 889

IV.sborIV. armádní sbor - severní Morava
Stavebních úseků: 37
Objektů: 1433
Fotografií: 13106
GPS: 1270

ZVV PrahaZemské vojenské velitelství v Praze
Stavebních úseků: 22
Objektů: 672
Fotografií: 8622
GPS: 601

ZVV BrnoZemské vojenské velitelství v Brně
Stavebních úseků: 6
Objektů: 181
Fotografií: 2082
GPS: 181

Všechny sbory Všechny sbory
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11449
Fotografií: 146107
GPS: 9672



Lehké opevnění Lehké opevnění
Stavebních úseků: 227
Objektů: 11449
Fotografií: 146107
GPS: 9672

Těžké opevnění Těžké opevnění
Stavebních úseků: 13
Objektů: 713
Fotografií: 16003
GPS: 661

Dělostřelecké tvrze
Jiné objekty
Místa událostí



Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Úseky Plzeňské čáry: VII.a VII.b VIII.a VIII.b D17 D18 D19 D20 D31 D34 E21 E22 159 171 172 173 174 175 176 178 E23 E24 E25 E26 E35 E28
25/E 26/A-180 27/A-140 28/A-180 29/A-140 30/A-180 31/A-160 32/A-160 33/A-160

Mapy Mapy

D19/29/A-140

Seznam objektů D19 - Nové Městečko Menu

Seznam objektů úseku D19

Seznam úseků Plzeňské čáry

Seznam úseků - I.sbor

Seznam všech úseků

Mapa objektů úseku D19

Mapa objektů Plzeňské čáry

Mapa objektů - I.sbor

Vyhledávání objektů

Lokace: Poslední úprava údajů proběhla 12.6.2020  
Půdorys objektu:
Stavební úsek:
D19 - Nové Městečko (I.sbor)
Číslo objektu:
29
Info Typ objektu:
A-140(2x boční střílna, úhel 140°)
Odolnost objektu:
Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)
InfoSklon objektu:
Rovný(0 - 9%)
Inundační šachta:
Ne
Přístupová chodba:
Ne
Datum betonáže:
09.11.1937
InfoSituování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
343 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Půdorys
Nákres objektu:
Popis objektu:
Nákres
Betonový bunkr s dvěma střeleckými místnostmi a ocelovými střílnami pro vedení boční kulometné palby, určený pro posádku sedmi mužů.

Současný stav:

Zához a jáma, beton v okolí, v lese
NákresNákresNákres
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
49.9361313.14201588 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
Garmin GPS MAP 60 CS
12.6.2020Miloš Doležal
Stáhnout GPX   Mapy   Mapy
Fotografie:
Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal Autor: Miloš Doležal

Autor fotografií je: Miloš Doležal (28)

Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimuty střílen:
Stavba objektu: 09.11.1937   (Dr. Ing. Hynek Švarc, Praha XII)
Stav 2023: Zához a jáma, beton v okolí, v lese
Info Technické údaje:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
80 cm 60 cm 60 cm 50 cm 30 cm 100 cm 10-10,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
31,41 m² 2,79 m² 4800 kg 41,17 m³ 20,22 m² 2,29 m³
Levá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 300° Pravá střílna: 80° Autor: Jan Vála
Pravá osa Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 300° Pravá střílna: 80° Autor: Jan Vála
Kompas Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 300° Pravá střílna: 80° Autor: Jan Vála
typ Azimuty hlavních střílen
Levá střílna: 300° Pravá střílna: 80° Autor: Jan Vála

L.stř.: 300° P.stř.: 80°

Související: Založit
Mapa:
Oboustranný objekt určený pro vedení bočních paleb vlevo i vpravo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm. Jeho betonáž provedla 09.11.1937 v rámci stavebního úseku D19 - Nové Městečko stavební firma Dr. Ing. Hynek Švarc, Praha XII. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru škpt. pěch. Dominik Šmíd, od 28.1.1938 škpt. pěch. Václav Svobodný. Měřená odolnost jeho betonu činila 343kg/cm2, což bylo o 107kg/cm2 méně, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V současnosti je stav: Zához a jáma, beton v okolí, v lese
 
 Tisk
© 2003 - 2023 Jan Vála - lahvic@seznam.cz