Plzeňská čára - opevnění z let 1936-38

Mapa Seznam linií Šipka

Pražská čáraPražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: 855
Fotografií: 9203
GPS: 852

Liběchovská příčkaLiběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: 562
Fotografií: 7469
GPS: 363

Lužické horyLužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 12020
GPS: 400

Jizerské horyJizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: 581
Fotografií: 9918
GPS: 409

KrkonošeKrkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3862
GPS: 144

TrutnovskoTrutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: 446
Fotografií: 9000
GPS: 434

NáchodskoNáchodsko
Linie lehkého opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: 568
Fotografií: 10160
GPS: 414

Orlické horyOrlické hory
Linie lehkého opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: 425
Fotografií: 5816
GPS: 341

PodkrušnohoříPodkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 1318
GPS: 257

Ohře - BlšankaOhře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 34
GPS: 583

Plzeňská čáraPlzeňská čára
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 0
GPS: 814

ŠumavaŠumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 11
Objektů: 573
Fotografií: 424
GPS: 368

Jižní ČechyJižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 475
GPS: 650

Vltavská linieVltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 6
GPS: 489

Jižní MoravaJižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: 546
Fotografií: 0
GPS: 546

JeseníkyJeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: 519
Fotografií: 959
GPS: 342

OpavskoOpavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: 486
Fotografií: 0
GPS: 473

OstravskoOstravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: 11
Fotografií: 0
GPS: 8

Nick: Heslo: Registrace Zapomenuté heslo
Úseky Plzeňské čáry: VII.a VII.b VIII.a VIII.b D17 D18 D19 D20 D31 D34 E21 E22 159 171 172 173 174 175 176 178 E23 E24 E25 E26 E35 E28
12/A-140/Z 13/B2-100/Z 14/B2-80/Z 15/D1/Z 15a/D2/Z 16/improv 17/B2-80/Z 18/improv 19/E

E26/15a/D2/Z

Seznam objektů E26 - Klatovy Menu

Seznam objektů úseku E26

Seznam úseků Plzeňské čáry

Seznam úseků - I.sbor

Seznam všech úseků

Mapa objektů úseku E26

Mapa objektů Plzeňské čáry

Mapa objektů - I.sbor

Vyhledávání objektů

Poslední úprava údajů proběhla 4.7.2020  
Půdorys objektu:
Stavební úsek:
E26 - Klatovy (I.sbor)
Číslo objektu:
15a
Info Typ objektu:
D2(1x boční střílna vlevo)
Odolnost objektu:
Zesílený (Odolnost vůči ráži 150mm)
InfoSklon objektu:
Rovný (Výškový rozdíl nepoužíván)
Inundační šachta:
Ne
Přístupová chodba:
Ne
Datum betonáže:
20.09.1937
InfoSituování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
444 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Půdorys
Nákres objektu:
Popis objektu:
Nákres
Betonový bunkr s jednou střeleckou místností a ocelovou střílnou pro vedení boční kulometné palby vlevo, určený pro posádku čtyř mužů.

Současný stav:

Zahlazen vedle železnice
NákresNákresNákres
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
49.3986913.26554391 Potvrzené umístěníPotvrzené umístění
Potvrzené umístění objektu v rámci přesnosti systému GPS
4.7.2020Jan Vála
Stáhnout GPX   Mapa okolí   Mapy Google   Mapy.cz
 Historie souřadnic:
Fotografie:
Prozatím nebyly k tomuto objektu vloženy žádné fotografie

Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimut střílny:
Stavba objektu: 20.09.1937   (Ing. Karel Horák, Klatovy)
Stav 2021: Zahlazen vedle železnice
Info Technické údaje:
Čelní stěna   Strop     Boční stěna se střílnou Boční stěna bez střílny Týlová stěna Základová deska Kamenná předloha Odolnost vůči rážím
120 cm 100 cm 80 cm 120 cm 80 cm 50 cm 150 cm 15-15,5 cm
Výkop pro objekt Výkop pro předlohu Armatura Betonová směs Betonový podklad Kamenná předloha
30,69 m² 12,89 m² 5450 kg 50,61 m³ 20,91 m² 6,08 m³
Levá osa Azimut hlavní střílny
Levá střílna: 220° Autor: Jan Vála
Kompas Azimut hlavní střílny
Levá střílna: 220° Autor: Jan Vála
typ Azimut hlavní střílny
Levá střílna: 220° Autor: Jan Vála

L.stř.: 220°

Související: Založit
Mapa:
Jednostranný objekt určený pro vedení boční palby vlevo, odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 150mm. Jeho betonáž provedla 20.09.1937 v rámci stavebního úseku E26 - Klatovy stavební firma Ing. Karel Horák, Klatovy. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru škpt. pěch. František Cajthaml. Měřená odolnost jeho betonu činila 444kg/cm2, což bylo o 6kg/cm2 méně, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2. V současnosti je stav: Zahlazen vedle železnice
Karta objektu navštívena: 8x
 Tisk
© 2003 - 2021 Jan Vála - lahvic@seznam.cz