Plzeňská čára - opevnění z let 1936-38
Pražská čáraPražská čára
Linie opevnění na trase Mělník, Nová Ves, Velvary, Slaný, Smečno, Kladno, Nižbor, Beroun, Zadní Třebaň, Mníšek pod Brdy a Slapy
Stavebních useků: 17
Objektů: 855
Fotografií: 9203
GPS: 852
Liběchovská příčkaLiběchovská příčka
Opevněná linie na trase Mělník, Liběchov, Tupadly, Dubá, Jestřebí, Mimoň, Stráž pod Ralskem, Žibřidice.
Stavebních useků: 9
Objektů: 562
Fotografií: 7469
GPS: 363
Lužické horyLužické hory
Opevnění na trase Srbská Kamenice, Všemily, Studený, Křížový Buk, Jedlová, Nová Huť, Mařenice, Petrovice, Horní sedlo, Jitravské sedlo.
Stavebních useků: 7
Objektů: 445
Fotografií: 12020
GPS: 400
Jizerské horyJizerské hory
Linie opevnění na trase Kořenov, Polubný, Jizerka, Smědava, Jizerskohorské Bučiny, Bedřichovka, Andělská hora a kóta 790 Vápenný
Stavebních useků: 8
Objektů: 581
Fotografií: 9918
GPS: 409
KrkonošeKrkonoše
Linie opevnění na trase Rýchory, Dolní Lysečiny, Obří Důl, Luční Hora, Špindlerův Mlýn, Kotel, Dvoračky a Čertův Vrch
Stavebních useků: 8
Objektů: 481
Fotografií: 3862
GPS: 144
TrutnovskoTrutnovsko
Linie opevnění na trase Hronov, Police nad Metují, Adršpach, Chvaleč, Zlatá Olešnice, Žacléř a Dolní Lysečiny
Stavebních useků: 9
Objektů: 446
Fotografií: 9000
GPS: 434
NáchodskoNáchodsko
Linie lehkého opevnění na trase Komáří vrch, Deštné, Sedloňov, Skutina, Dobrošov, Běloves, Náchod, Hronov.
Stavebních useků: 12
Objektů: 568
Fotografií: 10160
GPS: 414
Orlické horyOrlické hory
Linie lehkého opevnění na trase Komáří Vrch, Rokytnice, České Petrovice, Mladkov, Červená Voda, Králíky, Dolní Morava.
Stavebních useků: 10
Objektů: 425
Fotografií: 5816
GPS: 341
PodkrušnohoříPodkrušnohoří
Opevněná linie na trase Hřensko, Děčín, Ústí nad Labem, Řehlovice, Rtyně nad Bílinou, Bílina, Most, Jirkov, Chomutov, Kadaň.
Stavebních useků: 12
Objektů: 443
Fotografií: 1318
GPS: 257
Ohře - BlšankaOhře - Blšanka
Linie opevnění na trase Roudnice nad Labem, Libochovice, Louny, Postoloprty, Trnovany, Měcholupy, Blšany, Kryty a Ležky.
Stavebních useků: 10
Objektů: 634
Fotografií: 34
GPS: 583
•Plzeňská čáraPlzeňská čára
←
Opevněná linie na trase Lubenec, Rabštejn nad Střelou, Manětín, Ostrov u Bezdružic, Stříbro, Kladruby, Holýšov, Klatovy
Stavebních useků: 26
Objektů: 1092
Fotografií: 0
GPS: 814
ŠumavaŠumava
Linie opevnění na trase Klatovy, Velhartice, Hartmanice, Kašperské Hory, Vimperk, Kubova Huť, Lenora, Volary a Prachatice
Stavebních useků: 11
Objektů: 573
Fotografií: 424
GPS: 368
Jižní ČechyJižní Čechy
Opevněná linie na trase Zlatá Koruna, Borovany, Chlum u Třeboně, Třeboň, Nová Bystřice a Staré město pod Landštejnem.
Stavebních useků: 18
Objektů: 966
Fotografií: 475
GPS: 650
Vltavská linieVltavská linie
Linie lehkého opevnění na trase Slapy, Kamýk nad Vltavou, Orlík, Zvíkov, Podolsko, Týn nad Vltavou, Purkarec, Poněšice, Lomnice nad Lužnicí a Stará Hlína
Stavebních useků: 11
Objektů: 582
Fotografií: 6
GPS: 489
Jižní MoravaJižní Morava
Opevněná linie na trase Slavonice, Písečné, Vranov nad Dyjí, Hnanice, Chvalovice, Hevlín, Mikulov a Břeclav
Stavebních useků: 23
Objektů: 546
Fotografií: 0
GPS: 546
JeseníkyJeseníky
Opevněná linie na trase Nové Heřminovy, Skrbovice, Vrbno pod Pradědem, Hrubý Jeseník a Staré Město pod Sněžníkem.
Stavebních useků: 12
Objektů: 519
Fotografií: 959
GPS: 342
OpavskoOpavsko
Linie opevnění na trase Háj ve Slezsku, Opava, Nové Heřminovy, Široká Niva, Karlovice a Vrbno pod Pradědem
Stavebních useků: 14
Objektů: 486
Fotografií: 0
GPS: 473
OstravskoOstravsko
Linie opevnění na trase Třinec, Těšín, Karviná, Bohumín a Darkovice
Stavebních useků: 7
Objektů: 11
Fotografií: 0
GPS: 8
E26/8/D2
Poslední úprava údajů proběhla 4.7.2020
Půdorys objektu:
Stavební úsek:
E26 - Klatovy (I.sbor)

Typ objektu:
D2(1x boční střílna vlevo)
Odolnost objektu:
Normální (Odolnost vůči ráži 105mm)

Sklon objektu:
Rovný
(Výškový rozdíl nepoužíván)
Datum betonáže:
19.08.1937

Situování objektu:
1. sled
Krychelná pevnost betonu:
457 kg/cm²(Norma: 450 kg/cm²)
Stav objektu:
Postaven, zničen
Nákres objektu:
Popis objektu:
Betonový bunkr s jednou střeleckou místností a ocelovou střílnou pro vedení boční kulometné palby vlevo, určený pro posádku čtyř mužů.
Současný stav:
Drobné pozůstatky v křoví na okraji lesíku
GPS souřadnice objektu:
Lat N°Long E°M.n.m.PoznámkaVloženoVložil
Historie souřadnic:
Fotografie:
Prozatím nebyly k tomuto objektu vloženy žádné fotografie
Poznámky k objektu:
Časová osa:
Azimut střílny:
Stavba objektu: |
19.08.1937 (Ing. Karel Horák, Klatovy) |
Stav 2021: |
Drobné pozůstatky v křoví na okraji lesíku |

Technické údaje:
Čelní stěna |
Strop |
Boční stěna se střílnou | Boční stěna bez střílny | Týlová stěna |
Základová deska |
Kamenná předloha |
Odolnost vůči rážím |
80 cm |
60 cm |
60 cm | 80 cm | 50 cm |
30 cm |
100 cm |
10-10,5 cm |
Výkop pro objekt |
Výkop pro předlohu |
Armatura |
Betonová směs |
Betonový podklad |
Kamenná předloha |
24,67 m² |
5,55 m² |
3700 kg |
33,12 m³ |
15,42 m² |
3,90 m³ |
Související:
Mapa:
Jednostranný objekt určený pro vedení boční palby vlevo,
odolávající zásahům dělostřeleckých granátů ráže 100mm.
Jeho betonáž provedla 19.08.1937 v rámci stavebního úseku E26 - Klatovy stavební firma Ing. Karel Horák, Klatovy. Na jeho stavbu dohlížel velitel stavebního dozoru škpt. pěch. František Cajthaml.
Měřená odolnost jeho betonu činila 457kg/cm2, což bylo
o 7kg/cm2 více, než byla požadovaná krychelná pevnost v tlaku 450kg/cm2.
V současnosti je stav: Drobné pozůstatky v křoví na okraji lesíku
Karta objektu navštívena: 7x
© 2003 - 2021 Jan Vála - lahvic@seznam.cz